Recent Diana mi-a recomandat un articol de pe pagina Institutului Național de Cercetare a Educației Acasă din SUA care conține cifre, trenduri, și alte informații curente despre homeschooling. Am selectat aici sumarul informațiilor de ordin general care cred că sunt utile chiar pentru homeschoolerii din Republica Moldova.

Demografie

Familiile de homeschooleri sunt din categorii demografice variate:

  • de diferite religii, și ateiști
  • de diferite convingeri politice
  • din diferite pături sociale
  • de diferite etnii și rase
  • cu diferite nivele de studii superioare, și fără studii superioare.

Motive

Majoritatea părinților și copiilor care aleg să facă homeschooling au mai multe motive, printre care:

  • personalizarea programului de studiu și a mediului de studii după necesitățile fiecărui copil
  • acumularea de mai multe cunoștințe academice decît la școală
  • folosirea altor metode pedagogice decît cele din instituțiile școlare
  • îmbunătățirea relațiilor dintre părinți și copii, și între copii
  • interacțiune ghidată cu alți copii și adulți
  • un mediu mai sigur pentru copii și adolescenți, comparativ cu aspectele problematice tipice din mediul școlilor
  • posibilitatea de a transmite copiilor și adolescenților sistemul de valori și viziunea lumii

Dezvoltarea psihologică, emoțională, și socială

Homeschoolerii de obicei obțin rezultate peste medie la măsurările care țin de dezvoltarea psihologică, emoțională, și socială. Aceste cercetări includ:

  • interacțiunea cu persoanele de aceeași vîrstă
  • cunoașterea de sine
  • aptitudinile de conducere
  • relațiile familiale
  • participarea activă în comunitate
  • autoaprecierea

Viața de adult

Cercetările indică că comparativ cu populația educată în instituțiile tradiționale de învățămînt, persoanele care au fost educate în familie, homeschoolerii:

  • participă mai activ în viața socială și politică
  • au mai mult succes la studiile superioare
  • păstrează o relație mai bună cu familia

Notă despre statistici

E posibil că homeschoolingul este cauza plusurilor enumerate anterior, dar nu e posibil de dovedit această legătură. În același timp, nu există dovezi că homeschoolingul are efecte negative comparativ cu educația în instituțiile școlare.

Articolul original: https://www.nheri.org/research-facts-on-homeschooling/.